Luna Rojas, MaxBaluarte Yalta, Amparo Estela2025-06-212025-01-27http://hdl.handle.net/20.500.14503/3358El objetivo de esta investigación fue: Determinar el nivel del Pensamiento Crítico en Estudiantes del 5to Grado de Secundaria en la Institución Educativa Rosa Agustina Donayre de Morey, del distrito de Iquitos durante el año 2021 La investigación fue de tipo descriptivo. El diseño general de la Investigación fue el no experimental y el diseño específico fue el descriptivo transversal. La población estuvó delimitada por todos los estudiantes del 5to Grado de Secundaria en la Institución Educativa Rosa Agustina Donayre de Morey, del distrito de Iquitos durante el año 2021. que hacen un total de 110. La muestra la conformarón todos los estudiantes del 5to Grado de Secundaria en la Institución Educativa Rosa Agustina Donayre de Morey, del distrito de Iquitos durante el año 2021.que hacen un total de 46 La selección de la muestra fue no aleatoria intencionada. La técnica fue la encuesta y el instrumento fue el Cuestionario. Los resultados muestran que es Regular Pensamiento Crítico en Estudiantes del 5to Grado de Secundaria en la Institución Educativa Rosa Agustina Donayre de Morey, del distrito de Iquitos durante el año 2021.The objective of this research was: To determine the level of Critical Thinking in 5th Grade Secondary Students at the Rosa Agustina Donayre de Morey Educational Institution, from the Iquitos district during the year 2021 The research was descriptive. The general design of the Research was non-experimental and the specific design was descriptive cross-sectional. The population was delimited by all the 5th Grade Secondary students at the Rosa Agustina Donayre de Morey Educational Institution, in the district of Iquitos during the year 2021, making a total of 110. The sample was made up of all the 5th Grade Secondary students at the Rosa Agustina Donayre de Morey Educational Institution, from the Iquitos district during the year 2021, making a total of 46 The selection of the sample was intentional non-random. The technique used to collect the data was the survey and the data collection instrument was the Questionnaire. The results show that Critical Thinking is Regular in 5th Grade Secondary Students at the Rosa Agustina Donayre de Morey Educational Institution, from the Iquitos district during the year 2021application/pdfspainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Habilidades ComunicativasCritical ThinkingEl pensamiento crítico en estudiantes del 5to grado de secundaria en la institución educativa Rosa Agustina Donayre de Morey, Iquitos 2021info:eu-repo/semantics/bachelorThesishttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01