Disciplina escolar en estudiantes del 5to grado de primaria de la institución educativa Ramiro Vásquez Ruiz, distrito de Punchana, Iquitos - 2019

Thumbnail Image

Date

2021-12-27

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Científica del Perú

Abstract

El objetivo de esta investigación fue: Determinar el nivel de Disciplina Escolar en Estudiantes del 5to Grado de Primaria de la Institución Educativa Ramiro Vásquez Ruiz, Distrito de Punchana, Iquitos- 2019. La investigación fue de tipo descriptivo. El diseño usual de la Indagación fue el no experimental y el diseño específico fue el descriptivo transversal. La población estuvo delimitada por todos los estudiantes del 5to Grado de Primaria de la Institución Educativa Ramiro Vásquez Ruiz, Distrito de Punchana, Iquitos -2019, que hacen un total de 110 estudiantes La muestra la conformaron los estudiantes 5to Grado de Primaria de la Institución Educativa Ramiro Vásquez Ruiz, Distrito de Punchana, Iquitos 2019” que hacen un total de 35 estudiantes La selección de la muestra fue no aleatoria intencionada. La técnica que se utilizó en la recogida de información fue la encuesta y el instrumento de recogida de información fue el cuestionario. Los resultados muestran que es Regular la Disciplina Escolar en Estudiantes del 5to Grado de Primaria de la Institución Educativa Ramiro Vásquez Ruiz, Distrito de Punchana, Iquitos- 2019.
The objective of this research was: To determine the level of School Discipline in Students of the 5th Grade of Primary of the Educational Institution Ramiro Vásquez Ruiz, District of Punchana, Iquitos- 2019. The research was descriptive. The usual design of the Inquiry was nonexperimental and the specific design was descriptive cross-sectional. The population was delimited by all the students of the 5th Grade of Primary of the Educational Institution Ramiro Vásquez Ruiz, District of Punchana, Iquitos -2019, which make a total of 110 students. The sample was made up of the 5th Grade Primary students of the Ramiro Vásquez Ruiz Educational Institution, Punchana District, Iquitos 2019 ”, making a total of 35 students. The selection of the sample was intentionally non-random. The technique used to collect the data was the survey and the data collection instrument was the questionnaire. The results show that the School Discipline is Regular in Students of the 5th Grade of Primary of the Educational Institution Ramiro Vásquez Ruiz, District of Punchana, Iquitos- 2019.

Description

Keywords

Disciplina Escolar, Comportamiento Individual, School Disciplina, Individual Behavior

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

Creative Commons license

Except where otherwised noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess